امروز سه شنبه  ۳ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۹/۰۸- ۱۷:۵۴ - مشاهده: ۵۵۰

بیانیه سفارت ایران به‌مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین منتشر شد

۲۹ نوامبر، روز تجدید همبستگی جهانی با مردم مظلوم فلسطین است. مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی قطعنامه‌ای در سال ۱۹۷۷ روز ۲۹ نوامبر را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌عنوان «روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین» نامگذاری کرد تا توجه مردم جهان را نسبت به حقوق پایمال شده این ملت جلب کند.

این امر مناسبتی است که مردم صلح‌دوست دنیا را با هر مذهب، نژاد و زبانی هر ساله با حقوق پایمال شده ملت مظلوم فلسطین آشنا و از آن دفاع کرده و ظلمی‌که سال‌هاست بر آن‌ها می‌رود را محکوم کنند. جنایاتی که هر روز بر شدت و حوزه اقدامات آن از سوی رژیم موقت صهیونیستی افزوده شده و قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد.

این روز بار دیگر ضرورت انجام وظیفه انسانی و قانونی دولت‌ها و ملت‌های جهان در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین را گوشزد می‌کند و شکست سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را در حل‌و‌فصل یکی از قدیمی‌ترین بحران‌های انسانی و سیاسی جهان به رخ می‌کشد.

به‌ویژه آنکه در این‌ روزها، فجایع انسانی این رژیم آپارتاید و کودک‌کش در کرانه باختری و هتک حرمت اماکن دینی و مقدسات اسلامی فلسطین و بیت‌المقدس بیش از پیش نقاب از چهره این رژیم دژخیم برداشته و سستی این لانه عنکبوت را نمایان ساخته است. رژیمی‌که تنها در سال جاری میلادی بیش از 200 فلسطینی را به شهادت رسانده و بی‌توجه به قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه 2234 شورای امنیت، به توسعه شهرک‌سازی و آواره کردن ساکنین حقیقی سرزمین فلسطین اقدام کرده و همچون غده‌ای سرطانی، پیکره صلح و امنیت جهانی را با تهدید و بحران مواجه کرده است.

لیکن مقاومت ستودنی ملت فلسطین در کرانه باختری، غزه و اراضی 1948 در ماه‌های اخیر نویدبخش نسل جوانانی است که فلسطین را به بیشه شیران تبدیل نموده و با حرکت به سوی انتفاضه‌ای دیگر، عرصه را بر صهیونیست‌ها تنگ نموده‌اند. چنانکه این روزها و در مسابقات جهانی فوتبال در قطر نیز شاهد موج نفرت از این رژیم و حمایت جهانی از ملت مظلوم فلسطین می‌باشیم. اقداماتی که گویای مسیر متفاوت ملت‌ها با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و خط بطلانی بر تلاش‌های مذبوحانه این رژیم است.    

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، بر اهتمام به مساله فلسطین به عنوان موضوع اول و اساسی جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام تاکید کرده و تلاش صهیونیسم جهانی برای به فراموشی سپردن آن را محکوم به شکست می‌داند. سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت ضمن ارج نهادن به ایستادگی‌ها و مقاومت تحسین‌برانگیز و مشروع ملت مظلوم فلسطین برعلیه تجاوزات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، از جامعه جهانی دعوت می‌کند ریشه‌های اصلی تداوم بحران فلسطین و راه‌های حل آن را مورد توجه و اهتمام قرار دهند.

بدون شک اشغال سرزمین، اعمال خشونت مفرط و تروریسم سازمان‌یافته و سیاست‌های نژادپرستانه علیه فلسطینیان بی‌پناه، نقض روزانه حقوق بشر و ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط رژیم اشغالگر قدس در کنار سیاست‌های دوگانه و غیر‌متعارف در مواجهه با جنایات این رژیم، از جمله ریشه‌های اصلی بحران فلسطین است.

از همین رو هیچ راه‌حلی برای پایان دادن به این تراژدی بزرگ انسانی، جز از طریق پایان اشغالگری و احقاق حقوق مسلم و خدشه‌ناپذیر ملت فلسطین از جمله در زمینه حق تعیین سرنوشت و برگزاری رفراندوم به‌عنوان دموکراتیک‌ترین راه‌حل سیاسی برای بازگشت کلیه آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری خود و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی شهر قدس شریف قابل تصور نیست.

در پایان، با تاکید بر ضرورت محاکمه سران رژیم موقت صهیونیستی به‌عنوان جنایتکاران جنگی و شناسایی اقدامات این رژیم کودک‌کش به‌عنوان نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت، با ابراز همدردی با مردم تحت محاصره غزه، از کشورهای اسلامی و جامعه جهانی می‌خواهد ضمن اقدامات فوری و بی‌قید و شرط برای پایان دادن به این محاصره ظالمانه و فاجعه انسانی، مسئولیت خود را در حمایت از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطین عملی سازند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران- بیروت

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما