امروز سه شنبه  ۳ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۰/۱۱/۰۱- ۱۵:۴۲ - مشاهده: ۱۱۹۸

توصیه‌های مسافرتی و مقررات جدید سفر به کشور لبنان

توصیه‌های مسافرتی و مقررات جدید سفر به کشور لبنان

هموطنان ایرانی عزیز مقیم لبنان

احتراما مقررات جدید سفر به کشور لبنان و رعایت پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویرس کرونا (بیماری کووید -19) به شرح ذیل اعلام می‌شود.

1- کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به لبنان باید قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR  در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تأیید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی با QR کد به همراه داشته باشند. لیست مراکز تأیید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت است. از پذیرش مسافران دارای گواهی منفی تست کرونا بدون QR کد، جلوگیری می‌شود.

2-مسافران دارای کارت واکسیناسیون کووید-19 که از آخرین نوبن واکسن آنها 14 روز گذشته باشد، و مسافرانی که کمتر از 7 روز خارج از کشور لبنان اقامت داشته‌اند، از انجام تست PCR در محدوده 48 ساعت به پرواز معاف خواهند بود. ارائه کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی با QR کد به هنگام پرواز الزامی است.

3-مسافران باید قبل از پرواز خود را در سایت https://pass.moph.gov.lb ثبت نام نمایند.

4- از کلیه مسافران بالای 12 سال عازم به کشور لبنان در بدو ورود، تست PCR در فرودگاه انجام می‌شود و مسافران تا جواب تست در قرنطینه خانگی خواهند بود. هزینه تست در سیستم نرخ‌گیری بروز رسانی شده است.

از تاریخ 2022/1/10 برابر با (1400/10/20) مسافران باید اقدام به پرداخت هزینه تست قبل از انجام پرواز در سایت https://pass.moph.gov.lb نمایند. هزینه تست مبلغ 30 دلار آمریکا است.

آخرین دستورالعمل دولت لبنان به شرح زیر است:

تمامی محدودیت‌ها و رویه‌های مربوط به ویروس کرونا (رویه‌ها و الزامات) فوق‌الذکر برای مسافرانی که خواهان ورود به لبنان هستند، لغو شده است و تمام بخشنامه‌های مربوطه قبلی لغو می‌شود و کلیه شرکت‌ها موظف به رعایت این دستور، و شروع به اجراى آن برای مسافرانی که از تاریخ 28 سپتامبر 2022 به فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری – بیروت وارد می‌شوند، هستند.

به‌روزرسانی در شهریور 1401- سپتامبر 2022

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما