امروز سه شنبه  ۳ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۸/۲۸- ۱۷:۵۸ - مشاهده: ۵۵۱

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان به‌مناسبت نهمین سالگرد حمله تروریستی به این سفارتخانه

جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی ترور بوده است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان‌های تروریستی با حمایت‌های پیدا و پنهان سرویس‌های اطلاعاتی خارجی به عریان‌ترین شکل ممکن دست به ترور علیه ملت ایران زده‌اند.

در حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در 28 آبان 1392 (19 نوامبر 2013) بیست‌و‌چهار انسان بی­‌گناه از جمله رایزن فرهنگی کشورمان، چهار تن از محافظان سفارت، همسر یکی از دیپلمات­‌ها و هجده شهروند عادی لبنانی به شهادت رسیدند و حدود 150 نفر مجروح شدند، در نهمین سالگرد این حادثه، یاد و خاطره شهدای این فاجعه تروریستی را گرامی می‌­داریم.

شهیدان مظلومی‌ که با خون خود چهره زشت، بی­‌رحم و ضدبشری تروریسم را آشکار کردند. در هم آمیخته شدن خون شهدای ایرانی و لبنانی برای چندمین بار ثابت کرد که دو ملت ایران و لبنان، مسیر و دشمنان مشترکی دارند. دشمنانی که از هر روشی استفاده می­‌کنند تا راه رشد و تعالی مشترک دو کشور را سد کنند.

 جمهوری اسلامی ایران همواره قربانی ترور بوده است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان­‌های تروریستی با حمایت­‌های پیدا و پنهان سرویس­‌های اطلاعاتی خارجی به عریان‌ترین شکل ممکن دست به ترور علیه ملت ایران زده‌اند. به‌گونه­‌ای که هم اکنون حدود بیست­‌هزار نفر به عنوان شهدای ترور ثبت شده‌اند. نمونه بارز آن اقدام اخیر داعش در حمله به حرم شاهچراغ و به شهادت رساندن پانزده شهروند ایرانی است. در بسیاری از حوادث تروریستی این روزها در داخل و خارج کشور ردپای سرویس‌­های بیگانه و دلارهای خونین از سوی رژیم صهیونیستی و موتلفان بدنام جهانی و منطقه­‌ای آن دیده می‌­شود. در پرونده حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی در بیروت نیز این ردپا دیده شد. از نگاه ما «نژادپرستی صهیونیسم و اندیشه تکفیری» دو روی یک سکه هستند و حاصلی جز اشغال، ترور، ویرانی، ارتجاع و مرگ انسان­‌ها ندارند.

دشمنان خارجی می‌­دانند که جمهوری اسلامی‌ به عنوان یک نظام مردم‌سالار و برآمده از رای مردم همواره پرچم پیشرفت، استقلال‌خواهی، خودکفایی، مقاومت در برابر استکبار و مبارزه با ظلم و تروریسم را برافراشته است. به‌همین جهت با ابزارهای مختلف سعی دارند مسیر قدرتمندی را که مردم ایران در پیش گرفته‌اند؛ با اختلال مواجه سازند. آنها نگران هستند این حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران که نمونه‌­های آن در حوزه­‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، دفاعی، سیاسی و اجتماعی طی سال­‌های پس از انقلاب بسیار فراوان است؛ به الگویی برای سایر کشورهایی تبدیل شود که نمی­‌خواهند تحت سلطه استکبار جهانی باشند.

از سازمان­‌های بین‌المللی، ضدتروریسم و گروه‌­های حقوق بشری مستقل درخواست می­‌کنیم علیه جنایت­‌هایی که در قالب‌­های گوناگون اعم از تروریسم عریان و تحریم­‌های دارویی، معیشتی و سیاسی ضد مردم ایران و جمهوری اسلامی‌شده است، اعلام موضع صریح‌­تری کنند.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران بدانند، البته می­‌دانند و بیشتر خواهند دانست که انقلاب مبارک اسلامی ایران راه خود را بر اثر این تحرکات و تحریکات مذبوحانه تغییر نخواهد داد. جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه توطئه‌ها همچنان پابرجا و قوی خواهد بود و پرچم آن همواره استوار خواهد ماند.

 

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت

28 آبان 1401

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما